Szkolenia Menedżerskie

Cykl ośmiu warsztatów jest przeznaczony dla kadry zarządzającej.
Warsztaty uwzględniają kulturę organizacji jej specyfikę oraz perspektywy rozwojowe.

Akademia menedżera przeznaczona jest dla dyrektorów, kierowników, szefów projektu ale także dla osób które są przygotowywane do pełnienia roli lidera/szefa zespołu.

Głównym celem warsztatów jest podnoszenie umiejętności zarządzania zespołem, komunikowania, motywowania, tworzenia atmosfery współpracy i podnoszenia efektywności.

Warsztaty mają charakter treningu umiejętności – podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, rozwiązują testy pozwalające dokonać samooceny umiejętności. Stosowane metody dydaktyczne to: analiza przypadku, grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów, symulacje, gry menedżerskie, testy, dyskusja moderowana i prezentacja trenera.

Cele szkolenia:

1. Uczestnicy potrafią zarządzać zespołami (projektowymi i statycznymi)
2. Uczestnicy rozumieją jakie role spełniają jako menedżerowie, przywódcy
3. Uczestnicy potrafią stosować podstawowe narzędzia związane z przywództwem

Korzyści

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się oraz będą umieli zastosować nabyte umiejętności związane z:

  • przywództwem i rolą jaką pełni w pracy menedżera
  • najnowszymi standardami zarządzania
  • skutecznym angażowaniem ludzi do działania
  • rozwiązywaniem konfliktów pojawiających się w zespole
Przebieg szkolenia

1. Cztery funkcje menedżerskie – wprowadzenie
2. Metody motywacji pracowników
3. Cztery funkcje menadżerskie – ćwiczenia
4. Formułowanie celów i zadań ćwiczenia
5. Operacjonalizacja celów i zadań
6. Delegowanie celów i zadań – wprowadzenie i ćwiczenia
7. Kierowanie zespołem cztery style zarządzania, autorytet w organizacji
8. Kontrola: dwa wymiary kontroli
9. Czym jest przywództwo, istota przywództwa.
10.  Funkcje i style przywódcze
11.  Cechy współczesnego przywódcy
12.  Wrodzone predyspozycje a doskonalenie umiejętności przywódczych.
13. After Action Review
14. Narzędzia wspomagające przeprowadzenie rozmów motywacyjnych
15. Podsumowanie szkolenia

Cele szkolenia:

1. Uczestnicy potrafią skuteczniej perswadować w procesie komunikacji z klientem/pracownikiem
2. Uczestnicy nabędą umiejętności profesjonalnego budowania i podtrzymywania relacji z klientami, pracownikami
3. Uczestnicy nabędą zdolności do negocjowania długofalowo korzystnych „kontraktów” z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi

Korzyści

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli zastosować w praktyce:

  • najnowsze efektywne sposoby perswazji
  • będą wiedzieli jak efektywnie poprowadzić proces negocjacji
  • będą potrafili zdemaskować i obronić się przed destruktywnymi taktykami manipulacyjnymi
Przebieg szkolenia

1. Najważniejsze procesy komunikacyjne w relacji z pracownikiem/klientem/szefem/współpracownikiem
2. Przygotowanie do procesu perswazyjnego/analiza/moja BATNA
3. Badanie sytuacji (docieranie do właściwych potrzeb)
4. Testowanie wariantów/pytania hipotetyczne
5. Przezwyciężanie impasów/uzyskanie zgody
6. Kiedy przerwać proces perswazyjny i jak to zrobić
7. Przeprowadzenie procesu perswazyjnego – ćwiczenia
8. Jak sobie radzić z chwytami negocjacyjnymi (gra na zmęczenie),
9. Ćwiczenia prowadzenia wyznaczania zadań w stylu partycypacyjnym
10. Dlaczego warto perswadować  a nie wydawać polecenia pracownikom
11. Zamykanie negocjacji, finalizacja procesu sprzedaży i utrzymanie pierwotnych ustaleń
12. Podsumowanie szkolenia

Podstawowe cele szkolenia:

1. Ukazanie natury asertywności, przedstawienie sposobów jej wdrażania oraz radzenia sobie z problemami w pracy menedżera.
2. Przegląd technik stosowanych w asertywnej komunikacji oraz skupienie się na kluczowych aspektach, w których właściwe podejście jest gwarancją sukcesu
3. Nauczenie się obrony przed presją

Korzyści

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli w praktyce:

  • łatwiej wzbudzić zaufanie
  • łatwiej odczytać intencje innych
  • zakończyć więcej procesów komunikacyjnych sukcesem
  • poprawić swoje relacje
  • łatwiej postawić na swoim
Przebieg szkolenia

1. Zachowania agresywne i zachowania uległe.
2. Przedstawienie definicji asertywności, postawy asertywnej, treningu asertywności.
3. Ćwiczenia z rozpoznawaniem asertywności
4. Czego wymaga organizacja od menedżera ?
5. Czego wymaga organizacja od pracownika?
6. Tabela asertywności
7. Komunikacja w asertywności
8. Pytania otwarte/klaryfikacja
9. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej – komunikat typu ja i typu ty
10. Ćwiczenie ze zmianą komunikaty ty na komunikat ja
11. Ćwiczenie z zastosowaniem parafrazy, pytań otwartych i klaryfikacji.
12. Asertywny monolog wewnętrzny 
13. Ćwiczenie moje mocne strony
14. Ćwiczenie z wyborem pięciu zdań anty- asertywnych
15. Asertywne odmawianie
16. Przedstawienie modelu asertywnej odmowy
17. Techniki wspomagające asertywną odmowę
18. Asertywne reagowanie na krytykę
19. Rodzaje krytyki
20. Postawa asertywna w sytuacji obrony przed atakiem werbalnym
21. Techniki wspomagające asertywne zachowanie w sytuacji obrony przed atakiem werbalnym
22. Ćwiczenie z przyjmowaniem krytyki i pochwały

Podstawowe cele szkolenia:

1. Nauczenie się radzenia ze stresem podczas prezentacji.
2. Nauczenie się konstruowania prezentacji w taki sposób aby dotrzeć do pracowników/szefa/współpracowników/klienta w sposób najbardziej efektywny
3. Nauczenie się wykorzystywania mowy ciała podczas prezentacji
4. Nauczenie się wykorzystania figur retorycznych

Korzyści
  • praktyczna umiejętność przygotowania i przeprowadzenia prezentacji która spełnia cele mówcy i zaspokaja oczekiwania odbiorców
  • nabycie umiejętności takiego prowadzenia prezentacji, by osiągnąć jasno określony cel (np. przekonanie grupy, wygenerowanie zapytań od klientów, wykreowanie pożądanych postaw, zbudowanie  wizerunku)
  • zdolność eliminowania tremy
  • umiejętność panowania nad grupą słuchaczy
  • świadomość mocnych i słabych stron własnego stylu przemawiania
Przebieg szkolenia

1. Rodzaje prezentacji.
2. Struktura prezentacji
3. Mowa ciała
4. Radzenie sobie z tremą
5. Jak sobie radzić z negatywnym nastawieniem uczestników
6. Figury retoryczne
7. Przeprowadzenie prezentacji przez uczestników i omówienie tych prezentacji

Podstawowe cele szkolenia:

1. Nauczenie się posługiwania się narzędziami budującymi wizerunek lidera
2. Zdobycie umiejętności zarządzania przez przywództwo
3. Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnych narzędzi oddziaływania

Korzyści
  • praktyczna umiejętność posługiwania się narzędziami nowoczesnego lidera
  • uzyskanie gotowych narzędzi pozwalających na przygotowanie się do pełnienia funkcji nowoczesnego lidera
  • ćwiczenie nowych zachowań związanych z przywództwem
Przebieg szkolenia:

1. Fundament nowoczesnego przywództwa
2. Cykl kierowania ludźmi
3. Style zarządzania
4. Stopień samodzielności pracownika
5. Narzędzia nowoczesnego lidera
6. Rozwiązywanie problemów
7. Delegowanie zadań
8. Uprawnianie
9. Coaching epizodyczny
10. Udzielanie informacji zwrotnej
11. Korygowanie
12. Praktyki motywacyjne

Podstawowe cele szkolenia:

Rozwinięcie umiejętności:
1. skutecznej komunikacji pomiędzy kierownikiem i pracownikiem
2. słuchania
3. zadawania pytań
4. coachingowego podejścia do rozwoju pracownika

Korzyści
  • nabycie praktycznych umiejętności związanych z prowadzeniem procesu coachingowego z pracownikiem
  • poznanie kilku podstawowych narzędzi coachingowych
Przebieg szkolenia

1. Czym jest coaching menedżerski
2. Co to znaczy być coachem
3. Rozmowa coachingowa
4. Umiejętności coachingowe
5. Osobiste style w coachingu
6. Coaching w korporacji
7. Przeprowadzenie epizodycznej rozmowy coachingowej – informacja zwrotna

Podstawowe cele szkolenia:

Rozwinięcie umiejętności:
1. Współpracy z pracownikami, przełożonymi
2. Rozwiązywania konfliktów w konstruktywny sposób
3. Radzenia sobie z trudną konfliktową sytuacją

Korzyści
  • uczestnicy potrafią zamieniać konflikt we współpracę
  • wzmocnione zostają umiejętności komunikowania w sytuacjach konfliktowych
  • możliwa jest zmiana sposobu myślenia o rozwiązywaniu konfliktu
  • uczestnicy poznają lepiej siebie w sytuacji konfliktowej
Przebieg szkolenia

1. Wzorce myślenia o konflikcie
2. Postawy w konflikcie (idealista, realista, osobowość syntetyzująca, pragmatyk, analityk)
3. Poznaj samego siebie - konflikt wewnętrzny, postawy, gniew, krzywda
4. Konflikt w miejscu pracy - priorytety
5. Przypisywanie winy
6. Wymówki
7. Plotki
8. Zwycięstwo w sporze
9. Spojrzenie na wewnętrzny monolog w konflikcie
10. Gra szkoleniowa – jak rozwiązać konflikt
11. Omówienie gry
12. Manipulacja jako forma walki podczas konfliktu
13. Radzenie sobie z krytyką podczas konfliktu
14. Asertywność jako najlepsze narzędzie w rozwiązywaniu konfliktów
15. Jak się asertywnie porozumiewać w konflikcie
16. Skuteczne i pomocne słuchanie

Podstawowe cele szkolenia:

1. Skuteczniejsze kontrolowanie przebiegu zebrania;
2. Poznanie najczęściej występujących taktyk podczas zebrań;
3. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami zebrań.

Korzyści
  • rozwinięcie umiejętności efektywnego prowadzenia zebrania w gronie pracowników lub Klientów.
Przebieg szkolenia

1. Krok pierwszy - ustal jasny cel zebrania
 - w jaki sposób spowodować aby wszyscy uczestnicy identyfikowali się z celem zebrania

2. Krok drugi – niech wszyscy wiedzą wszystko
 - jak przygotować uczestników do zebrania

3. Krok trzeci – niech gwiazda poprowadzi show
 - praca z trudnymi uczestnikami

4. Krok czwarty – pozwól na wymianę poglądów
 - facylitacja – narzędzie prowadzenia zebrania

5. Krok piąty – co pan/pani o tym sądzi?
 - jak uaktywnić tych bez inicjatywy

6.  Krok szósty – zapisz wnioski
 - konieczność zapisywania

7.  Krok siódmy – walcz z nudą, stresem i skracaj czas zebrania
 - jak kontrolować tempo zebrania