Szkolenia rozwijające kompetencje
Oferta przeznaczona dla wszystkich pracowników w celu podnoszenia efektywności pracy.Szkolenia mają formę pragmatyczną i koncentrują się na wypracowywaniu konkretnych strategii uzyskiwania pożądanych rezultatów.Warsztaty dostarczają aktywności, które pozwolą uczestnikom szkolenia opanować specyficzne strategie oraz skrypty skutecznego działania w organizacji.Cele szkolenia odnoszą się do konkretnych możliwości działania dostępnych w warunkach firmy.Szkolenia mają charakter doradczy koncentrują się na wspólnym (trener – klient/pracownik) poszukiwaniu najbardziej skutecznych i adekwatnych możliwości spożytkowania miękkich kompetencji w warunkach w jakich klient/pracownik wykonuje swoją pracę.Warsztaty mają charakter treningu umiejętności – podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, rozwiązują testy pozwalające dokonać samooceny umiejętności. Stosowane metody dydaktyczne to: analiza przypadku, grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów, symulacje, gry, testy, dyskusja moderowana i prezentacja trenera.
Szkolenie dla
Pracowników prowadzących prezentacje
Długość szkolenia
16 godzin
Podstawowe cele szkolenia:
1. Nauczenie się radzenia ze stresem podczas prezentacji.
2. Nauczenie się konstruowania prezentacji tak aby dotrzeć do odbiorców w sposób najbardziej efektywny
3. Nauczenie się wykorzystywania mowy ciała podczas prezentacji
4. Nauczenie się wykorzystania figur retorycznych
Korzyści
- praktyczna umiejętność przygotowania i przeprowadzenia prezentacji która spełnia cele mówcy i zaspokaja oczekiwania odbiorców
- nabycie umiejętności takiego prowadzenia prezentacji, by osiągnąć jasno określony cel (np. przekonanie grupy, wygenerowanie zapytań od klientów, wykreowanie pożądanych postaw, zbudowanie wizerunku)
- zdolność eliminowania tremy
- umiejętność panowania nad grupą słuchaczy
- świadomość mocnych i słabych stron własnego stylu przemawiania
Przebieg szkolenia:
1. Rodzaje prezentacji.
2. Struktura prezentacji
3. Mowa ciała
4. Radzenie sobie z tremą
5. Jak sobie radzić z negatywnym nastawieniem uczestników
6. Figury retoryczne
7. Przeprowadzenie prezentacji przez uczestników i omówienie tych prezentacji
Szkolenie dla
Pracownicy
Długość szkolenia
16 godzin
Podstawowe cele szkolenia:
1. Nauczenie się dbania o własne interesy szanując jednocześnie drugą osobę: zarówno klienta, jak i kolegę czy szefa.
2. Nauczenie się reagowania na negatywne i pozytywne oceny
3. Nauczenie się zapobiegania konfliktom
4. Nauczenie się obrona przed presją i różnymi formami manipulacji
Korzyści
Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli w praktyce:
- łatwiej wzbudzić zaufanie
- łatwiej odczytać intencje innych
- zakończyć więcej procesów komunikacyjnych sukcesem
- poprawić swoje relacje ze współpracownikami, szefem, klientem
Przebieg szkolenia:
1. Strategie i techniki kreatywnego rozwiązywania konfliktów.
- zmiana pozycji percepcyjnej - ja, on, spojrzenie z galerii.
- skuteczne techniki asertywne
2. Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości.
- niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości.
- sposoby radzenia sobie z krytyką.
- stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną. Jak panować nad procesem komunikacji. Trening "dopasowania" i "prowadzenia" w komunikacji.
- dlaczego inni nas stresują? Rozpoznawanie różnych typów osobowości; indywidualne wzorce myślenia.
- w jaki sposób zwalczać zjawisko "wypalenia" w pracy? Ćwiczenia motywacyjne
3. Techniki sterowania dialogiem
- struktury językowe oddziałujące na podświadomość.
- formy oraz rodzaje konstrukcji
- pytania sokratejskie
- "fałszywe zwierciadło"
4. Sposoby myślenia innych ludzi, czyli, jak funkcjonują Metaprogramy
- autorytet zewnętrzny - wewnętrzny
- dążenie - unikanie
Szkolenie dla
Pracownicy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności:
1. skutecznej komunikacji w procesie kontaktu z klientem/pracownikiem/zespołem
2. profesjonalnego budowania i podtrzymywania relacji z klientami, pracownikami, zespołem zdolności do negocjowania długofalowo korzystnych „kontraktów”
Korzyści
- zrozumienie różnic pomiędzy negocjacjami pozycyjnymi i nastawionymi na współpracę
- znajomość manipulacji stosowanych w negocjacjach i obrona przed nimi
- zdobycie umiejętności skutecznego negocjowania bez burzenia relacji z partnerem
- przećwiczenie negocjacji na przypadkach właściwych dla handlowców i menedżerów
Przebieg szkolenia
1. Dwa rodzaje negocjacji – wprowadzenie
2. Przygotowanie do negocjacji
- analiza
- uzyskanie gotowości do negocjowania wariantów
- moja BATNA
3. Jak rozpoczynać
4. Badanie sytuacji (docieranie do właściwych potrzeb)
5. Testowanie wariantów
6. Przezwyciężanie impasów
7. Uzyskanie zgody
8. Kiedy przerwać negocjacje i jak to zrobić
9. Przeprowadzenie negocjacji– ćwiczenia
10. Jak sobie radzić z chwytami negocjacyjnymi ze strony klienta (gra na zmęczenia),
11. Perswazja w procesie oddziaływania na zespół, klienta, pracownika
12. Ćwiczenia prowadzenia negocjacji w stylu partycypacyjnym
13. Zamykanie negocjacji, finalizacja procesu sprzedaży i utrzymanie pierwotnych ustaleń
Szkolenie dla
Dyrektorzy, kierownicy, szefowie projektu, liderzy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności:
1. skutecznej komunikacji pomiędzy kierownikiem i pracownikiem
2. rozwoju pracowników
3. skutecznego przekazywania informacji zwrotnej – pozytywnej oraz konstruktywnej krytyki
Korzyści
- wzrost świadomości dotyczącej istoty i wagi oceny formalnej
- poznanie celów i zasad przygotowania do rozmowy rozwojowej - motywującej
- doskonalenie prowadzenia rozmowy rozwojowej
- podniesienie kompetencji w procesie oceny
- rozwój umiejętności motywowania podwładnych w sytuacjach trudnych
Przebieg szkolenia
1. Czym jest rozmowa roczna/rozwojowa
2. Jak się przygotować do rozmowy
3. Jak przeprowadzić rozmowę – wykład
4. Przeprowadzenie symulowanej rozmowy przez uczestników
5. Jak wybrać miejsce i czas
6. Ćwiczenia w przekazywaniu konstruktywnej krytyki
7. Metoda ZEEP
8. Zadania domowe
Szkolenie dla
Dyrektorzy, kierownicy, pracownicy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności:
1. skutecznej komunikacji w korporacji
2. efektywnego wykonywania powierzonych zadań
3. rozpoznawania i przeciwdziałania manipulacji
4. rozpoznawania własnych preferencji związanych z komunikacją w zespole
Korzyści
- nabycie umiejętności rozpoznawania narzędzi wywierania wpływu: wyzwalaczy uległości, perswazji, prania mózgu
- zrozumienie kiedy perswazja staje sie manipulacja i dlaczego warto tego unikać?
- nauczenie się zasad „białej perswazji” - oddziaływania, które nigdy nie obróci sie przeciw osobie stosującej „białą perswazję”
Przebieg szkolenia
1. Jak rozpoznać manipulację
2. Analiza transakcyjna w korporacji
3. Rozpoznawanie stanów „JA”
4. Gry psychologiczne w korporacji
5. Jak sobie radzić z grami psychologicznymi
6. Strukturalizacja czasu w korporacji
7. Zarządzanie czasem w korporacji
8. Mój styl zarządzania
9. Typowe przekonania na temat motywowania
10. Czym jest „biała perswazja” - ćwiczenia
Szkolenie dla
Dyrektorzy, kierownicy, szefowie projektu, liderzy, pracownicy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności:
1. skutecznego planowania
2. korzystania z narzędzi wspierających zarządzanie czasem
3. skutecznego delegowania
Korzyści
- Uczestnicy będą mogli w nowy sposób spojrzeć na swoją przeszłość, teraźniejszość i przyszłość po to aby bardziej efektywniej osiągać wyznaczone przez siebie cele oraz cieszyć się pełnią życia.
Przebieg szkolenia
1. Czym jest czas
2. To co najważniejsze, zasada Pareto,
3. Ważne, mniej ważne zasada – analiza A,B,C
4. Reguła 60 40 jak praktycznie ją zastosować
5. Matryca Eisenhowera
6. Krzywa zakłóceń dnia
7. Zasady planowania Reguła Parkinsona
8. Analiza ALPEN
9. Identyfikacja i praca nad pożeraczami czasu
10. Lista zadań, zapisywanie w rezultatach, sprawdzanie realizacji planów
11. Stres a zarządzanie sobą w czasie
12. Kwestionariusz – moja perspektywa postrzegania czasu
Szkolenie dla
Dyrektorzy, kierownicy, szefowie projektu, liderzy, pracownicy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności:
1. Współpracy z pracownikami, przełożonymi
2. Rozwiązywania konfliktów w konstruktywny sposób
3. Radzenia sobie z trudną konfliktową sytuacją
Korzyści
- uczestnicy potrafią zamieniać konflikt we współpracę
- wzmocnione zostają umiejętności komunikowania w sytuacjach konfliktowych
- możliwa jest zmiana sposobu myślenia o rozwiązywaniu konfliktu
- uczestnicy poznają lepiej siebie w sytuacji konfliktowej
Przebieg szkolenia
1. Wprowadzenie
2. Wzorce myślenia o konflikcie
3. Postawy w konflikcie (idealista, realista, osobowość syntetyzująca, pragmatyk, analityk)
4. Poznaj samego siebie -konflikt wewnętrzny, postawy, gniew, krzywda
5. Konflikt w miejscu pracy - priorytety
6. Przypisywanie winy
7. Wymówki
8. Plotki
9. Zwycięstwo w sporze
10. Spojrzenie na wewnętrzny monolog w konflikcie
11. Gra szkoleniowa – jak rozwiązać konflikt
12. Omówienie gry
13. Manipulacja jako forma walki podczas konfliktu
14. Radzenie sobie z krytyką podczas konfliktu
15. Asertywność jako najlepsze narzędzie w rozwiązywaniu konfliktów
16. Jak się asertywnie porozumiewać w konflikcie
17. Skuteczne i pomocne słuchanie
Szkolenie dla
liderzy, pracownicy
Długość szkolenia
8 godzin
Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności:
1. Przygotowania zebrania
2. Prowadzenia zebrania
3. Radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas zebrań i zamykania zebrania
Korzyści
- uczestnicy potrafią przygotować się do zebrania oceniając czy jest w ogóle konieczne
- potrafią przeprowadzić proces właściwego komunikowania uczestnikom celu zebrania
- potrafią rozróżniać i panować nad taktykami jakie mogą się pojawić ze strony uczestników
- potrafią profesjonalnie przeprowadzić zebranie znając zasady i rozumiejąc reguły rządzące zebraniami
Przebieg szkolenia
1. Wprowadzenie
2. Czy zebranie jest rzeczywiście konieczne
3. A więc należy się spotkać
4. Zwoływanie i planowanie zebrań
5. Kontrolowanie porządku zebrania
6. Członkowie tajnych rad i kanibale
7. Taktyki i strategie
8. Zręczne prowadzenie zebrań
9. Obstrukcjoniści i gawędziarze
10. Zasadzki i zamachy
11. Kula śnieżna i pustynia
12. Spotkania w atmosferze zagrożenia
13. Zakończenie zebrania
14. Zakończenie szkolenia
Szkolenie dla
wszyscy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
1. Nabycie wiedzy o roli inteligencji emocjonalnej - w relacjach interpersonalnych, w wyznaczaniu i osiąganiu celów, w samorozwoju.
2. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej jako umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi.
3. Analiza zależności pomiędzy emocjami a przeżywanym stresem
Korzyści
- poznanie strategii i technik wyrażania emocji, kierowania emocjami oraz ich kontroli.
Przebieg szkolenia
1. Wprowadzenie
2. Identyfikowanie emocji oraz ich wpływu na efektywne działanie
3. Zarządzanie swoją złością
4. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami innych
5. Rozumienie swoich emocji w konflikcie
6. Emocje w komunikacji
7. Diagnozowanie własnych problemów emocjonalnych
8. Modyfikowanie przeszkadzających emocji
9. Jak lepiej radzić sobie z emocjami w życiu zawodowym, w relacjach rodzinnych
10. Spojrzenie na naszą wewnętrzną chęć rozwiązania konfliktu
11. Gotowość do „przebaczania”
12. Zarządzanie swoją gotowością (chęcią) do rozwiązania konfliktu
13. Etapy w procesie mapowania
14. Od procesu mapowania do znalezienia rozwiązania konfliktu
15. Zakończenie szkolenia
Szkolenie dla
wszyscy
Długość szkolenia
8 godzin
Cele szkolenia:
1. Zrozumienie zależności pomiędzy efektywnością osobista a poczuciem własnej wartości
2. Poprawa efektywności w pracy
3. Poprawa efektywności w relacjach z drugą osobą
Korzyści
- poprawa jakości wykonywanej pracy oraz jakości życia
Przebieg szkolenia
1. Samoocena – system obrony świadomości
2. Skupienie się na działaniu
3. Życie świadome
4. Samoakceptacja
5. Odpowiedzialność za siebie
6. Asertywność
7. Życie celowe
8. Prawość
9. Filozofia samooceny
10. Mój plan poprawy poczucia własnej wartości
Szkolenie dla
wszyscy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
1. Wzrost efektywności współpracy pomiędzy działami funkcjonalnymi
2. Zwiększenie u uczestników poziomu wiedzy dotyczącej działania całej firmy i problemów występujących w innych jej częściach
Korzyści
- Zwiększenie poziomu integracji pomiędzy działami i pomiędzy szczeblami zarządzania
Przebieg szkolenia
- Dlaczego w firmach pojawiają się utrudnienia we współpracy i komunikacji między działami firmy
- Praca, cele i zadania z perspektywy każdego działu
- Ukryte i jawne konflikty między działami firmy
- Przyczyny konfliktów pomiędzy działami
- Wymiana i przepływ informacji jako warunek wzrostu i rozwoju firmy
- Cele komunikacji w organizacji
- Budowanie poczucia odpowiedzialności za wyniki własne, zespołu i firmy
- Rozwijanie umiejętności współpracy między działami i budowanie poczucia pracy na wspólny cel
Szkolenie dla
wszyscy
Długość szkolenia
16 godzin
Cele szkolenia:
1. Nabycie wiedzy o roli stresu - w relacjach interpersonalnych w wyznaczaniu i osiąganiu celów w samorozwoju
2. Analiza zależności pomiędzy emocjami a przeżywanym stresem
Korzyści
- poznanie strategii i technik wyrażania emocji, radzenia sobie ze stresem, kierowania emocjami oraz ich kontroli
Przebieg szkolenia
1. Wprowadzenie
2. Identyfikowanie emocji oraz ich wpływu na stres
3. Zarządzanie swoją złością
4. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami innych
5. Rozumienie swoich emocji w stresie
6. Stres w komunikacji
7. Diagnozowanie własnych problemów emocjonalnych
8. Modyfikowanie przeszkadzających emocji w stresie
9. Jak lepiej radzić sobie ze stresem w życiu zawodowym, w relacjach rodzinnych
10. Spojrzenie na naszą wewnętrzną chęć rozwiązania konfliktu
11. Gotowość do „przebaczania”
12. Zarządzanie swoją gotowością (chęcią) do rozwiązania konfliktu
13. Zakończenie szkolenia