Akademia Doradcy Klienta

Cykl warsztatowy Akademia Doradcy Klienta  to program wąsko wyspecjalizowany, stworzony wyłącznie dla firm zajmujących się dostarczaniem rozwiązań wysokowartościowych, skomplikowanych usług lub produktów business-to-business, wiążących się z reguły z wysokim ryzykiem dla Klienta i wymagającym budowania bliskiej, długofalowej relacji o charakterze doradczym.Akademia Doradcy Klienta  przeznaczona jest dla sprzedawców, dyrektorów, kierowników, szefów projektu ale także dla osób które są przygotowywane do kontaktowania się z Klientem.Głównym celem warsztatów jest podnoszenie umiejętności sprzedaży rozwiązań biznesowych, usług informatycznych i doradczych.Warsztaty mają charakter treningu umiejętności – podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne, biorą udział w symulacjach, rozwiązują testy pozwalające dokonać samooceny umiejętności. Stosowane metody dydaktyczne to: analiza przypadku, grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów, symulacje, gry, testy, dyskusja moderowana i prezentacja trenera.

Szkolenie dla

Sprzedawców, PM-ów, osób kontaktujących się z Klientem 

Długość szkolenia

16 godzin

Program szkolenia „Współpraca z Klientem”
Cel szkolenia:

Rozwinięcie umiejętności współpracy z Klientem, budowania zaufania w celu osiągania lepszych wyników.  Polepszenie współpracy w zespole oraz  efektywniejsza realizacja celów firmy.

Korzyści

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się oraz będą umieli zastosować nabyte umiejętności związane z:

  • łatwiejszym wzbudzaniem zaufania
  • łatwiejszym odczytywaniem intencji Klienta
  • adekwatnym dostosowaniem stylu relacji z Klientem do zaistniałej sytuacji
  • poprawą swoich relacji z Klientami
Przebieg szkolenia

1. Psychologia potrzeb Klienta
- potrzeby potencjalne i jawne
- jakie potrzeby prognozują sukces w sprzedaży
2. Proces rozmowy handlowej
- wstęp, zbieranie informacji, osiągniecie porozumienia, demonstrowanie możliwości
3. Otwieranie spotkania
- uzyskanie zgody Klienta na zadawanie pytań
- poszukiwanie potrzeb potencjalnych
4. Pytania sytuacyjne
- odkrywanie potrzeb jawnych
5. Pytania problemowe
- poszukiwanie potrzeb potencjalnych
6. Pytania implikacyjne
- stwierdzenie, wyjaśnienie, rozbudowanie
7. Pytania naprowadzające

Szkolenie dla

osób kontaktujących się z Klientem, sprzedawców, PM-ów,

Długość szkolenia

16 godzin

Program szkolenia „Efektywne prowadzenie rozmów telefonicznych”
Podstawowe cele szkolenia:

1. Skuteczniejsze kontrolowanie przebiegu rozmowy;
2. Radzenie sobie z emocjami Klienta i własnymi;
3. Skuteczne wychodzenie z konfliktu.

Korzyści
  • rozwinięcie umiejętności efektywnego prowadzenia rozmowy telefonicznej
Przebieg szkolenia
  1. Moje podejście w rozmowie z Trudnym Klientem - kwestionariusz
  2. Rozpoznanie typów Klientów i zastosowanie odpowiedniej techniki
  3. Asertywność w rozmowach z Trudnym Klientem
  4. Odpowiadanie na obiekcie Klientów
  5. Moje najczęstsze błędy w relacji z trudnym Klientem i ich poprawa
  6. Ćwiczenia praktyczne

Szkolenie dla

osób kontaktujących się z Klientem, sprzedawców, PM-ów,

Długość szkolenia

16 godzin

Program szkolenia „Jak radzić sobie z trudnym Klientem” 
Podstawowe cele szkolenia:

1. Ukazanie natury asertywności, przedstawienie sposobów jej wdrażania oraz radzenia sobie z problemami w pracy Doradcy Klienta
2. Przegląd technik stosowanych w relacji z trudnym Klientem oraz skupienie się na kluczowych aspektach, w których właściwe podejście jest gwarancją sukcesu
3. Nauczenie się obrony przed presją

Korzyści

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli w praktyce:

  • łatwiej wzbudzić zaufanie
  • łatwiej odczytać intencje innych
  • zakończyć więcej procesów sprzedażowych sukcesem
  • poprawić swoje relacje z klientem
  • łatwiej postawić na swoim
Przebieg szkolenia

1. Zachowania agresywne i zachowania uległe.
2. Ćwiczenia z rozpoznawaniem asertywności w relacjach z klientem
3. Czego wymaga organizacja od sprzedawcy w relacji z klientem?
4. Tabela asertywności
5. Komunikacja w asertywności
6. Pytania otwarte/klaryfikacja
7. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej – komunikat typu ja i typu ty
8. Ćwiczenie ze zmianą komunikaty ty na komunikat ja
9. Ćwiczenie z zastosowaniem parafrazy, pytań otwartych i klaryfikacji.
10. Asertywny monolog wewnętrzny 
11. Ćwiczenie moje mocne strony
12. Ćwiczenie z wyborem pięciu zdań anty- asertywnych
13. Asertywne odmawianie
14. Przedstawienie modelu asertywnej odmowy
15. Techniki wspomagające asertywną odmowę w sytuacji presji z strony Klienta
16. Asertywne reagowanie na krytykę
17. Rodzaje krytyki
18. Postawa asertywna w sytuacji obrony przed atakiem werbalnym
19. Techniki wspomagające asertywne zachowanie w sytuacji obrony przed atakiem werbalnym
20. Ćwiczenie z przyjmowaniem krytyki i pochwały
21. Podsumowanie szkolenia

Szkolenie dla

Sprzedawców, PM-ów, osób kontaktujących się z Klientem 

Długość szkolenia

16 godzin

Program szkolenia „Negocjacje z Klientem” 
Cele szkolenia:

1. Uczestnicy potrafią skuteczniej perswadować w procesie komunikacji z Klientem
2. Uczestnicy nabędą umiejętności profesjonalnego budowania i podtrzymywania relacji z Klientami
3. Uczestnicy nabędą zdolności do negocjowania długofalowo korzystnych „kontraktów” z Klientami

Korzyści

Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli zastosować w praktyce:

  • najnowsze efektywne sposoby perswazji
  • będą wiedzieli jak efektywnie poprowadzić proces negocjacji
  • będą potrafili zdemaskować i obronić się przed destruktywnymi taktykami manipulacyjnymi
Przebieg szkolenia

1. Najważniejsze procesy komunikacyjne w relacji z klientem
2. Przygotowanie do procesu perswazyjnego/analiza/moja BATNA
3. Badanie sytuacji (docieranie do właściwych potrzeb)
4. Testowanie wariantów/pytania hipotetyczne
5. Przezwyciężanie impasów/uzyskanie zgody
6. Kiedy przerwać proces perswazyjny i jak to zrobić
7. Przeprowadzenie procesu perswazyjnego – ćwiczenia
8. Jak sobie radzić z chwytami negocjacyjnymi (gra na zmęczenie),
9. Ćwiczenia prowadzenia wyznaczania zadań w stylu partycypacyjnym
10. Dlaczego warto perswadować  a nie wydawać polecenia pracownikom
11. Zamykanie negocjacji, finalizacja procesu sprzedaży i utrzymanie pierwotnych ustaleń
12. Podsumowanie szkolenia

Szkolenie dla

Sprzedawców, PM-ów, osób kontaktujących się z Klientem 

Długość szkolenia

16 godzin

Program szkolenia „Efektywne prezentacje w relacjach z Klientem” 
Podstawowe cele szkolenia

1. Nauczenie się radzenia ze stresem podczas prezentacji.
2. Nauczenie się konstruowania prezentacji tak aby dotrzeć do Klienta w sposób najbardziej efektywny
3. Nauczenie się wykorzystywania mowy ciała podczas prezentacji
4. Nauczenie się wykorzystania figur retorycznych

Korzyści
  • praktyczna umiejętność przygotowania i przeprowadzenia prezentacji która spełnia cele mówcy i zaspokaja oczekiwania odbiorców
  • nabycie umiejętności takiego prowadzenia prezentacji, by osiągnąć jasno określony cel (np. wygenerowanie zapytań od klientów,  zbudowanie  wizerunku)
  • zdolność eliminowania tremy
  • umiejętność panowania nad grupą słuchaczy
  • świadomość mocnych i słabych stron własnego stylu przemawiania
Przebieg szkolenia

1. Rodzaje prezentacji.
2. Struktura prezentacji
3. Mowa ciała
4. Radzenie sobie z tremą
5. Jak sobie radzić z negatywnym nastawieniem uczestników
6. Figury retoryczne
7. Przeprowadzenie prezentacji przez uczestników i omówienie tych prezentacji

Szkolenie dla

Sprzedawców, PM-ów, osób kontaktujących się z Klientem 

Długość szkolenia

8 godzin

Program szkolenia   „Efektywne prowadzenie zebrań”
Podstawowe cele szkolenia:

1. Skuteczniejsze kontrolowanie przebiegu zebrania;
2. Poznanie najczęściej występujących taktyk podczas zebrań;
3. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami zebrań.

Korzyści
  • rozwinięcie umiejętności efektywnego prowadzenia zebrania u Klientów
Przebieg szkolenia

1. Krok pierwszy - ustal jasny cel zebrania
 - w jaki sposób spowodować aby wszyscy uczestnicy identyfikowali się z celem zebrania


2. Krok drugi – niech wszyscy wiedzą wszystko
 - jak przygotować uczestników do zebrania


3. Krok trzeci – niech gwiazda poprowadzi show
 - praca z trudnymi uczestnikami


4. Krok czwarty – pozwól na wymianę poglądów
 - facylitacja – narzędzie prowadzenia zebrania


5. Krok piąty – co pan/pani o tym sądzi?
 - jak uaktywnić tych bez inicjatywy


6. Krok szósty – zapisz wnioski
 - konieczność zapisywania


7. Krok siódmy – walcz z nudą, stresem i skracaj czas zebrania
 - jak kontrolować tempo zebrania